سلامت نیوز: رییس انجمن تحقیقات راینولوژی گفت: پس از عمل جراحی زیبایی بینی، شایع‌ترین عمل جراحی پلاستیك در ایران مربوط به پلك، فك به ویژه فك پایین و چانه است.

دكتر محسن نراقی در گفت وگو با ایسنا، افزود: بیشترین عمل جراحی زیبایی در كشورمان روی بینی انجام می‌شود به طوری كه 90 درصد از این اعمال را تشكیل می‌دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران در پاسخ به این پرسش كه جراحی زیبایی فك در چه مواقعی باید انجام شود، گفت: جلو بودن فك، دو حالت دارد. دسته‌ای از بیماران فقط چانه آنان جلو است ولی برخی دیگر از آنان هم چانه و هم قوس دندانیشان جلو است. همین دو حالت در زمینه بیمارانی كه فك آنان عقب است نیز صدق می‌كند.

وی افزود: در مواقعی كه ارتباط دندانهای بیمار به طور صحیح با هم برقرار باشد و از نظر زیبایی قصد درمان جلو یا عقب بودن فك را داشته باشیم،‌ ابتدا جراحی چانه انجام می‌دهیم و نه جراحی فك. این عمل برای بیمار نیز راحت‌تر است ولی در مواردی كه بیمار با اشكال جدی در جفت شدن دندانها مواجه باشد، جراحی فك انجام می‌شود.

نراقی در پایان درباره تبلیغات ماهواره‌ای كه در زمینه راه‌های غیرجراحی كوچك كردن بینی انجام می‌شود،اظهار كرد: مردم نباید به این تبلیغات اعتماد كنند و به آن‌ها باید به دیده شك بنگرند چون كاری كه به طور صحیح انجام شود، نیاز به تبلیغ ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha